Grini Junior Team

Vintertrening Juniorer 23 / 24

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 1. november 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Velkommen til vintertrening for våre juniorer

Generell informasjon
Treningen fordeles på 6 grupper som er satt opp basert på alder og ferdighetsnivå. Mix grupper, gutter og jenter trener sammen. Første til mølla prinsippet gjelder ved påmelding. Påmelding og betaling i SPOND.

Totalt har vi mulighet til å ta imot 54 juniorer på årets vintertrening. Hver treningsgruppe har mellom 8 - 10 plasser for å best mulig kunne ha effektive treninger og god en-til-en oppfølging.

Treninger starter opp første uken i november (uke 45) og varer helt frem til påsken (uke 12). Vi tar pause i skoleferier.

Treningsgrupper, Trenerteam og Oppstart
De fleste av våre juniorer er allerede blitt godt kjent med våre trenere.
Marius Tandberg kommer til å lede gruppe 1 - 4, Fredrik de Sousa gruppe 5 og Knut Schiager gruppe 6.
Trenerteamet kommer uansett fremover til å jobbe tett sammen og bistå og delta på hverandres grupper, slik at alle skal vi godt kjent med hele trenerteamet i tiden fremover smiley

Trenerteam Juniorer - Grini Golfklubb (link)

Grini Golfklubb Junior treningsoppsett vinter 2023 / 2024

Knut Schiager
PGA Pro
Fullbooket
* Lavt hcp og høyt ferdighetsnivå. Krav om egentrening og føring av treningsdagbok.

All trening foregår på ToppGolf.

Formålet med teknikktreningen er å skape grunnleggende forståelse for golfspillet (herunder GOBBS) i et inkluderende golfmiljø. Treningen tilpasses den enkeltes behov for å utvikle forståelsen for eget golfspill og egen teknikk for å kunne få større utbytte av egentrening og spill. (teknisk og taktisk)
Se spesifikasjoner på de enkelte invitasjonsgruppene for formål og ønske for treningene. Og husk, som alltid ønsker vi at alle skal HA DET GØY PÅ TRENING wink

Vi disponerer matter, samt puttinggreen. Vi fortsetter å bruke golflasere (TrackMan og Garmin Approach R10) som hjelpemiddel i treningen for de det passer for.
De vil også bli noe spill på simulator i løpet av vintersesongen, samt andre treningsinitiativer.

Flere juniorer hadde i fjor sesongkort på ToppGolf for egentrening. ToppGolf kommer til å tilby noe tilsvarende i vinter. Evt. sesongkort for egentrening dekkes av den enkelte.

Alle treningsgrupper og treningsaktiviteter vil bli fulgt opp i Spond (App). Påmelding med tilhørende informasjon oppdateres i SPOND fortløpende, og alle som har vært i trening vil ha mulighet til å melde seg på. Gi beskjed om man ikke mottar informasjon de nærmeste dagene!
Ikke meldt inn i SPOND? Følg link HER.

VELKOMMEN TIL TRENING!