God Sommer

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 1. juli 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi tar selvfølgelig ikke ferie

For først gang siden vi åpnet banen, begynner vi å se klare tendenser til mindre trykk for bookinger fremover og det tyder på at ferien starter for flere av oss. Fra og med neste uke kommer det helt sikkert til å være enda flere borte. Så for de som er hjemme, vil det altså være enda flere muligheter til å kunne velge de starttider man ønsker smiley
Alt av kurs, treninger og turneringer er nå satt på pause i sommer og måneden foran oss kommer til å inneholde for det meste selskapsrunder og egentrening.

Banen
Banens kvalitet forbedres for hver dag som går og vi tar selvfølgelig ikke ferie.
Vi har fortsatt noen prosjekter som skal ferdigstilles kommende måned for å få den kvaliteten som ønskes.

Dreningsarbeidet rundt greenen ved hull 7 begynner å bli ferdig og vi starter påfølgende med greenbunker ved hull 5.
Rundt en liten del ved green på hull 3 er det lagt hybridgress. Den kommer til å integreres inn i bakken i løpet av kort tid og skal forhåpentligvis gjøre at området blir sterkere fremover.
I juli måned kommer vi også til å rake, lufte og dressing alle fairwayene, men velger ut en tid der det er rolig på banen da arbeidet er omfattende.

Roughen har nesten vokst seg til den høyden den kommer til å nå i løpet av sesongen, og man ser de klare konturene for banens cut-outlay;
Greener - 3,5mm
Tees, collers, approach - 10mm
Fairway - 14mm
First cut - 38mm
Second cut - 68mm
Rough - n/a

Vi kommer i løpet av sommeren til å opprettholde farten på greenene (Stimpmeter) rundt 9.

Statistikk
Det er totalt spilt ca. 12.500 runder, fordelt på de første 2 månedene vi har vært åpne.
2.255 av disse rundene er spilt av greenfeegjester, og således resterende av medlemmer.
Dvs. at våre medlemmer står for ca. 82 % av alle rundene som har blitt spilt så langt i år, noe som er identisk med samme periode i fjor.
I løpet av de første 2 månedene i fjor var det gjennomført ca. 14.500 runder, noe som gir mindre belegg og økt tilgjengelighet i år (vel viten over de store klimatiske forskjellene mot våren 2020).

I år så har 1223 av våre medlemmer så langt spilt på banen, noe som er en økning fra i fjor der 965 medlemmer hadde spilt (med ca. like mange medlemmer ved samme tidspunkt). Dette viser altså at flere medlemmer spiller fordelt på ca. samme antall runder.

Aktiv Ferie 2021 og GolfCamp
Vi har nå snart vært gjennom 2 uker med vårt unike konsept Aktiv Ferie 2021, og for en suksess dette har vært så langt smiley Nesten 250 ungdommer har besøkt oss og prøvd ut golf. 40 stykker har også gjennomført alle aktivitetene og med det fullført VTG-opplæringen og fått medlemskap ut året!
Vi vet også at mange av de besøkende er våre medlemmers barn og/el. barnebarn, eller venners barn og/el. barnebarn, så dette er gledelig for alle.

Neste uke skal vi i tillegg gjennomføre Grini GolfCamp, der 40 deltakere skal være sammen med oss på et unikt opplegg 09:00 - 15:00 hver dag.
Det kommer altså til å være fult av håpefulle ungdommer rundt klubben....som kanskje er vår neste Viktor Hovland eller Suzann Pettersen!!
Vi har delt inn treningsområdene, slik at det skal være plass til alle deltakere på GolfCampen, Aktiv Ferie og selvfølgelig medlemmer og spillende gjester, men det kommer helt sikkert til å være noen perioder i løpet av formiddagen der man må tilpasse seg litt.

Åpningstidene i Proshop og Café forblir som vanlig og våre Pro'er kommer fortsatt til å være tilgjengelige store deler av sommeren!
Administrasjonen er tilgjengelige hele sommeren, men med litt lengre forventet svartid.

I løpet av månedsskifte Juli/August kommer vi også til å sette opp aktivitetene for høsten - så følg med!
Det vil da bli lagt Medlemstreninger, Tematreninger og Nybegynnertreninger.

PS; I juli måned står solen opp ca. 04:00 og går ned igjen ca. 22:30, så det er fullt mulig å få til en runde før morgenbadet og etter kveldsbadet wink

Så for de av dere som faktisk har reist på ferie
GOD SOMMER!

Og for alle dere andre som er hjemme