Norsk Senior golf

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 3. mars 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ny golf sesong nærmer seg og i klubben har vi et aktivt miljø for Seniorspillere. Vi deltar jevnlig i turneringer som blir arrangert av Norsk Seniorgolf (NSG).

Per i dag er vi 46 stk. som er medlem av NSG fra Grini GK, hvorav ca. 20 som spiller aktivt på turneringene. Det er ønskelig at flere blir med på disse konkurransene.

NSG utarbeider en Terminliste med oversikt over alle turneringer som er grei å bruke ved planlegging. Disse ligger nå ute på hjemmesiden til NSG (Norsk Senior Golf).

Så til turneringsformene:

1. Enkelt turneringer (Sissener classic tour) hvor hver enkelt melder seg på i Golfbox til den turnering du ønsker å være med på; f.eks. Haga GK

2. Lagserie med 4 spillere pr. lag/klubb som da møter andre klubber i vårt nærområde. Det kan være mix lag eller rene dame og herrelag.

3. Lagmesterskap med 2 spillere pr. lag som arrangerer på en navngitt klubb (Nes GK i 2021 ).

4. Sissener Pairs er parturneringer - her kan dere melde på hvilken partner du vi spille sammen med.

Grini GK dekker påmeldingsavgift til lagserien og lagmesterskapet. For de som deltar aktivt i NSG sine turneringer blir vi sponset med pique skjorte, CAPs og golfhåndkle som viser hvilken klubb vi representerer.

Det koster ikke skjorta å bli - kun kr. 835,- som dere må betale for å bli med. Innmelding finner dere på hjemmesiden til NSG (Innmelding | Norsk Senior Golf).
For å kunne sette opp budsjettene for 2022 sesongen ønsker vi at dere helst melder dere inn innen 15. mars 2022.

Hvis du ønsker mer informasjon så ta kontakt med Tore Gundersen (Tore Gundersen gundersen.tore@gmail.com) .

Det planlegges en infokveld på klubbhuset en gang i mars måned.