God sommer - baneoppdatering

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 7. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ferietiden er her, men vi tar selvfølgelig ikke ferie

Vi begynner å merke mindre trykk fra medlemmer og gjester, selv om banen fortsatt til tider er fullbooket. Fra og med neste uke kommer det helt sikkert til å være enda flere borte. Så for de som er hjemme, vil det altså være flere muligheter til å kunne velge de starttider man ønsker, om man kan se et par dager fremover smiley
Det meste av kurs, treninger og turneringer er nå satt på pause i sommer og måneden foran oss kommer til å inneholde for det meste selskapsrunder og egentrening.

Banen
Selv om banens kvalitet begynner å komme på et bra nivå etter en litt trøblete sesongstart, tar vi selvfølgelig ikke ferie og fortsetter arbeidet med videreutviklingen slik at vi raskt kommer opp på det nivået våre medlemmer og gjester fortjener.
Vi har fortsatt noen prosjekter som skal ferdigstilles kommende måned.

Dressing og lufting av greener tirsdag 16. eller 18. juli.
Vi skal for 2. gang i år dresse (spre sand) på hele banen. Vi skal i tillegg lufte greener. Banen blir altså stengt frem til 16:00 en av dagene og det kommer til å være en del sand på banen de påfølgende dagene. Det skal forhåpentligvis ikke påvirke spillet alt for mye, men alle må forvente en litt annen opplevelse når man spiller.
Alt er væravhengig, men vi har blokkert begge tider. Vi ser ann været og slipper den ledige dagen opp forhåpentligvis 5 - 7 dager før.

Roughen har vokst seg til den høyden den kommer til å nå i løpet av sesongen, og man ser de klare konturene for banens cut-outlay;
Greener - 3,5mm
Tees, collers, approach - 10mm
Fairway - 12mm
First cut - 38mm
Second cut - Se under
Rough - n/a

Justering av rough
Roughen har vokst enormt den siste tiden, og har blitt et nesten umulig hinder flere steder. Selv om om banedesignet er der det skal være og ser utrolig vakkert ut, samt at sikkerheten opprettholdes mellom flere hull, kommer vi til å gjøre noen fornuftige endringer for lettere spill.
Vi kommer til å klippe ned roughen flere steder, slik at man lett kan finne ballen, men fortsatt være litt straffet om man er langt utenfor spillområdet.

Vi kommer i løpet av sommeren til å opprettholde farten på greenene (Stimpmeter) rundt 9.

Rekkverk til nye trapper på hull 5
Vi jobber med å få på plass rekkverk til de nye trappen, men var nødt til å se på et annet alternativ enn det som først var presentert. Vi håper å ha dette på plass om ikke alt for lenge.

Nye ballvaskere og benker er bestilt til hvert hull og venter bare på levering.

Statistikk
Det er spilt totalt ca. 16.000 runder på de første 2 månedene vi har vært åpne. Mer spill enn noen gang!
2.600 av disse rundene er spilt av greenfeegjester, og således resterende av medlemmer.
Dvs. at våre medlemmer står for ca. 84 % av alle rundene som har blitt spilt så langt i år, noe som er likt med foregående år.
I snitt er det 3,15 spillere pr. utslagstid, hvilket vil si at det (i snitt) nesten alltid er mulighet for å få spilt....om man kan være litt fleksibel på tid wink

Golf hos oss fortetter å være ekstremt populært, noe som i utgangspunktet bare er gledelig. Vi har for lengt blitt fulltegnet for medlemskap med Fritt Spill og ventelistene fortsetter å øke.

No-Show
Etter at vi i år satt inn ekstra vakthold på hull 1, som sterkt ønsket etter ifjor, har vi sett betraktelig mindre No-Show enn tidligere.
Dessverre har flere medlemmer vært nødt til å ta konsekvensen for å ikke overholde reglene, men vi ser nå at det forbedrer seg kraftig og det kommer oss alle til gode.

Samtlige Fritt Spill-medlemmer er nødt til å bekrefte sin starttid senest 10 minutter før utslaget. Dette gjøres i Proshopen eller på appen (Gimmie).
Alle med forhåndsbetalt greenfee, blir automatisk bekreftet ved betaling.

Kan du ikke spille, må du selv slette tiden ellers tar du opp en plass for andre medlemmer eller greenfeeinntekter til klubben.

Regler og Konsekvenser - LINK

Aktiv Ferie og GolfCamp
Vi har nå vært gjennom første uke med vårt unike konsept Aktiv Ferie, og for en suksess dette fortsetter å være smiley
126 lokale barn/ ungdommer har besøkt oss den første uken og prøvd ut golf. Flere har nå også gjennomført alle aktivitetene og med det fullført VTG-opplæringen og fått medlemskap ut sommeren!
Vi vet også at mange av de besøkende er våre medlemmers barn og/el. barnebarn, eller venners barn og/el. barnebarn, så dette er gledelig for alle.

Vi fortsetter med Aktiv Ferie ut hele Juli!

I uke 33 skal vi igjen gjennomføre Grini GolfCamp, der 40 deltakere skal være sammen med oss på et unikt opplegg 09:00 - 15:00 hver dag.  Akkurat som vi gjorde i uke 26 med stor suksess og GolfGlede.
Det kommer altså til å være fult av håpefulle ungdommer rundt klubben som forhåpentligvis danner grunnlaget for et langt golfliv!
Vi deler inn treningsområdene, slik at det er plass til alle deltakere på GolfCampen og selvfølgelig medlemmer og spillende gjester, men det kommer helt sikkert til å være noen perioder i løpet av formiddagen der man må tilpasse seg litt.

Åpningstidene i Proshop og Café forblir som vanlig. Administrasjonen er tilgjengelige hele sommeren, enten fysisk eller ved mail/telefon.

Og husk som alltid; fiks nedslagsmerker, reparer divots og rak etter deg i bunkeren!!

PS; I juli måned står solen opp ca. 04:00 og går ned igjen ca. 22:30, så det er fullt mulig å få til en runde før morgenbadet og etter kveldsbadet wink

Så for de av dere som faktisk har reist på ferie
GOD SOMMER!

Og for alle dere andre som er hjemme