Mini Tour damer og herrer 5. - 6. - 7. juni 2020

Av: Stein S. Hovden  |  Publisert: 19. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Herregruppen startet i fjor opp med en Mini Tour over tre dager.

Det var en populær turnering som vi gjentar i år, og gledelig nok vil også damene bli med på dette i år.

Man må kunne stille til start minst to av dagene for å få delta i turneringen. Deltakeravgift kr 150 for tre dager, kr 100 for to dager.

For herrene:
  • Vi spiller i klassene Herrer Super Elite og Herrer elite.
  • Vinneren kåres etter sammenlagt netto resultat på tre spilledager.
  • Siden dette regnes som en av herrenes major turneringer, (De andre er Match Play, avslutning vår- og avslutning høst sesongen) så belønnes de 20 beste med dobbel Order of Merit poeng.
  • Man må stille i minst to av dagene for å få delta, og de som spiller bare to dager blir rangert etter alle som spiller tre dager i kampen om OoM poeng.
For damene:
  • Damene spiller i egen klasse, og i kun en klasse.
  • Vinneren kåres etter sammenlagt netto resultat på tre spilledager.
  • Hvis tirsdagsdamene er godt representert i mini-Touren, vil de 20 beste belønnes med Order of Merit-poeng. De som spiller alle tre dager, vil da bli rangert foran dem som spiller to dager.
  • Det vil også bli en liten premie for en dagsseier.
  • Det handikap du går inn i turneringen med, vil gjelde for alle dagene, så justeringer av hc skjer kun etter siste spilledag.
Turneringen er lagt på tidspunkter som ikke skal stjele for mye tid fra andre spillere, og passer godt for morgenfugler.

Vi spiller fredag kveld (start kl 17:00), lørdag morgen (start kl 07:30), og søndag morgen (start kl 07:30).

Premiering for herrene skjer etter vanlig mønster for sammenlagt, dog litt høyere verdi på sjekkene. Vi vil også ha en liten premie for dagsseier i begge klasser. Det handikap du går inn i turneringen med, vil gjelde for alle dagene, så justeringer skjer etter siste dag.

Vinneren vil også få en vandrepremie, hvor vinnerens navn blir inngravert og utdelt på en senere turnering. Jens Nes vant i fjor, og vil være første navn på denne premien. Vinneren får beholde den til neste års turnering.

Vi vil sette opp startlisten med annen hver ball dame/herre. For å få kabalen til å gå opp, kan det bli blandings baller, men filosofien er at man spiller med de man konkurrerer med.

Det blir altså netto slag, 9 hull pr dag, og premie utdeling skjer etter at siste ball kommer inn søndag formiddag. Påmelding åpner onsdag 20. mai 2020 kl: 08:00.

Det er satt av 64 plasser total for herrer og damer.

Trine for Damekomitéen og Henry, for Herrekomitéen.