Vellykket Bær-Tour turnering på Grini!

Av: John Trøstheim  |  Publisert: 7. august 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grini GK har i flere sesonger arrangert en turnering for Norsk Senior Golf. For å gjøre turneringen mer attraktiv, kom vår kontaktperson med NSG, Tore Gundersen, på ideen om å samarbeide med Haga GK og Bærum GK.

Resultatet ble en Bær-Tour som startet på Haga onsdag 31. juli. Torsdag 1. august ble det spilt på Bærum, og Bær-Touren ble avsluttet hos oss fredag 2. august. Navnet Bær-Tour var det kona til Tore som fant på.

Arrangementet på Grini ble meget vellykket, takket være stor innsats fra turneringsleder John, sammen med Eirik og Stine.

Det var blå himmel og strålende sol da 60 deltagere, hvorav 11 Grini medlemmer, stilte til shotgunstart. Våre greener var de beste og raskeste som deltakerene hadde spilt på i år! En utfordring for mange var det høye gresset, og litt for mye tid gikk med til å lete etter baller.

Den blideste spilleren på banen var Kjell Weiby Yssenmoen fra Haga GK som fikk «hole in one» på hull 9.  Det var god stemning på verandaen under premieutdelingen. De nye parasollene gjorde stor nytte i den stekende solen.

Best av Grini spillerne på dagens turnering var Brita Holt-Larsen som vant klasse 5 med 71 nettoslag. I samme klasse ble Morten Vinjar Arnesen nummer 3 med 72 nettoslag. Øyvind Birkeland fra Asker GK hadde dagens laveste score med 80 slag brutto. Sammenlagt på Bær-Touren vant Erling Anders Lycke fra Bærum GK foran Trygve Eriksen fra Hauger GK.  Vi gratulerer!

Vår egen Kjell Njå var den heldige vinneren av en bærplukker! Bærplukkeren var et kreativt påfunn av Tore.

Neste år satser vi enda friskere med håp om flere deltagere på BÆR-TOUR med turneringer på Haga, Bærum og Grini.