Årsmøtet vel gjennomført

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 28. februar 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årsmøtet ble avholdt på Eiksmarka Kirke 27. februar med totalt 52 stemmeberettigede

Vel gjennomført årsmøte med engasjerte medlemmer smiley

Informasjonsmøte
Totalt 54 medlemmer møtte til informasjonsmøtet, nesten halvparten kvinner (26 pers) og menn (28 pers).
Hovedvekten av de oppmøtte var medlemmer som har vært hos oss i mer enn 15 år, med en gjennomsnittlig alder på 66 år.

Stemningen var god og deltakerne viste stor interesse da daglig leder, Erik Holmen, presenterte gjennomgangen av året som gikk og planene for det kommende året.
Generelt er det meste positivt om dagen med solid økonomi, ventelister for medlemskap og medlemmer som er godt fornøyd med klubben og det arbeidet som gjøres.
Men; med så stor interesse for å spille hos oss, har det vært utfordringer med begrenset tilgjengelighet, et tema som skapte stort engasjement i salen med en livlig diskusjon og mange gode innspill.
Selv om det var delte meninger om en del av de tiltak som bør gjøres inn mot kommende sesong for å bedre tilgjengeligheten, var det stor enighet om at flere tiltak var nødvendig.

Det var enigheten om de foreslåtte investeringer for å videreutvikle banen, og nå vår visjon om å bli oppfattet som den triveligste og mest attraktive 9-hulls banen i landet.

Etter en fjorårssesong med færre spilledager enn normalt, er fokus nå på å få flest mulig spilledager. Alle tiltak på banen og treningsområdene gjennomføres før sesongen åpner. Vi ønsker å ha best mulig kvalitet og spill på alle flater fra første slag, og ha minimalt med prosjekter løpende i sesongen som setter begrensninger for brukeropplevelsen, og kun fokusere på generelt vedlikehold av banen.

Administrasjonen og Styret jobber videre med alle de gode innspillene.

Æresmedlemskap og Hedersmerke
Styreleder, Thorbjørn Gjerde, delte ut Æresmedlemskap nr. 6, samt 5 Hedersmerker, alle basert på særlig stor innsats for klubben over mange år.

Æresmedlem, nr. 6
Ann-Marie Kjos

Hedersmerke
Sidsel Line Nyquist Langmyhr
Nils Ellingvåg
Johannes Bjørgo
Ruth Solem
Grete Marie Thorbjørnsen

GRATULERER laugh

Årsmøtet
Etter litt over en times informasjonsmøte, inkl. utdeling av hedersbevisninger, ønsket Styreleder Thorbjørn Gjerde, forsamlingen velkommen til selve Årsmøtet. Det var total 52 stemmeberettigede.

Det var innkommet ett todelt forslag om begrensninger av turneringer i 2024 sett opp mot 2023.
Terje Krogh fremmet et alternativt forslag med følgende ordlyd;
«Totalt sett færre starttider settes av til turneringer i 2024, sammenlignet med 2023.
Klubbturneringene skjermes.»

Dette forslaget ble vedtatt, mens de to andre falt.

Valgkomiteens leder, Nils Ellingvåg presenterte valgkomitéens innstillinger.
Nestleder Grete Cecilie Danielsen ble gjenvalgt, mens det ble valgt 2 nye styremedlemmer, Petter Urdahl og Johanne Nielsen.

Til Kontrollutvalget ble Lisbeth Mysen ble gjenvalgt som medlem.

Til Valgkomitéen ble Gunner Marius Bjelke og Cathrine Bjelke Nielsen gjenvalgt som medlemmer.

Medlemskontingenter 2024
Medlemskontingentene ble vedtatt med følgende satser;
Hovedmedlem Voksen - kr. 7.000
Fritt spill Ung Voksen (27-30 år) - kr. 5.250
Fritt spill Ung Voksen (20-26 år) - kr. 3.500
Fritt spill Junior (13 – 19 år) - kr. 3.500
Fritt spill Barn (0 – 12 år) - kr. 1.750

Greenfeemedlem Voksen - kr. 2.300
Greenfeemedlem Junior (0 – 19 år) - kr. 1.200

Kontingenten for sesongen 2024 sendes ut i disse dager.

Styreleder takket avtroppende styremedlemmer Inger Wiig og Arnt Christian Laache for innsatsen.

Takk igjen til dirigent Einar Lohne, som nok en gang ledet Årsmøte med stødig hånd.

Årsmøtedokumenter, Årsmøteprotokoll, Adm. presentasjon og oppdatert lover er vedlagt under.

Ikke lenge igjen nå - Velkommen til ny sesong wink