Klubben

Julehilsen fra Grini Golfklubb

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 19. desember 2025  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Året nærmer seg slutten og vi vil i den anledning takke for i år

Nok et fantastisk golfår går mot slutten smiley

Vi åpnet banen 01. mai og hadde vår siste dag i dag, 20. oktober. Vi var heldige med klimaet i år og holdt banen stengt kun i 2 dager. Aktiviteten har vært skyhøy (med litt under 40 000 runder) og engasjementet større enn noen gang. Det er inspirerende å se hvor mye banen og treningsanlegget brukes og hvor mye glede den skaper hver eneste dag.

Gjennom året har vi hatt et tydelig fokus på å følge opp og videreutvikle våre fem mål i virksomhetsplanen, og dette arbeidet har ligget til grunn for både prioriteringer og tiltak i den daglige driften. Vi har fortsatt å investere målrettet i banen og anlegget. Tiltakene som er gjennomført har hatt som hensikt å sikre god kvalitet, mer robust drift og bedre spilleforhold.

Nytt i år var derimot at vi satt inn ekstra mange tiltak mot tilgjengelighet og sakt spill. Erfaringer og resultater vil bli nøye presentert på årsmøtet i mars, men kort oppsummert, ser vi at det har vært mer tilgjengelighet i løpet av ukene, større fleksibilitet til å finne seg tider man har ønsket å spille på, færre som har satt seg opp bare for "å være sikker" på å ha en tid, samt raskere runder enn hva vi har vært vant til de siste årene. Samtidig er det gjennomført flere runder enn noen gang før, hvilket vil si at når de enkelte dagene kommer, så fylles ledige tider opp av spillere, både medlemmer og gjester.
Tilbakemeldingene vi har fått og resultatene fra medlemsundersøkelsen (Golfspilleren i Sentrum), viser at tiltakene som ble satt inn gav resultater, dere er mer fornøyde enn tidligere - og det er gledelig!

Våre medlemmer står fortsatt for hoveddelen av aktiviteten på banen (over 80 %), og det er moro å se at en stadig stor andel av medlemsmassen er aktive gjennom sesongen, både på banen og treningsfeltet generelt.

Klubben har god økonomisk kontroll, ventelistene øker, og tilbakemeldingene bekrefter at vi er på rett vei i arbeidet med å utvikle oss videre til å bli oppfattet som den mest attraktive 9-hulls banen i landet wink

Samtidig er vi ydmyke for at det fortsatt finnes områder hvor vi kan utvikle oss og gjøre ytterligere tiltak. Og selv om vi blant annet ser en positiv utvikling knyttet til tilgjengelighet på banen og treningsfeltet, vet vi at vi må fortsette med ulike initiativer for å bedre opplevelsen.

2026
Når vi nå retter blikket mot 2026-sesongen, vil hovedfokuset være å fortsette å videreføre arbeidet i Virksomhetsplanen
Vi har ingen "store" ombygginger, prosjekter el. i året som kommer, men fortsetter det påstartet arbeid som blant annet drenering av utvalgte området, asfaltering av enkelte veier, oppgradering av klubbhus og generelle tiltak mot å heve kvaliteten på banen og spilleopplevelsen. 

I tillegg til dette, kommer alle til å se våre nye "ansatte" laugh
Det er besluttet at vi til neste år starter med robotklippere på deler av banen. Dette er et tiltak som både skal bidra til jevnere kvalitet på klippeflatene, mer effektiv drift og økt bærekraft. Samtidig vil dette frigjøre tid for banemannskapet til å prioritere andre viktige oppgaver som kommer baneopplevelsen og spillegleden ytterligere til gode.

Vi går inn i 2026 med stor optimisme, et solid fundament og et fokus på kontinuerlig forbedring. Vi har i tillegg masse spennende som vi jobber med at av øvrige aktiviteter og vårt mål er å videreutvikle det som fungerer godt i dag, samtidig som vi tar grep som sikrer best mulig golfopplevelse for våre medlemmer, både når det gjelder egne selskapsrunder, men også organiserte aktiviteter igjennom klubben (turneringer, treninger osv.)

Grini Golf Café og Proshop
Caféen er en viktig del av helhetsopplevelsen hos oss og fungerer gjennom sesongen som et naturlig samlingspunkt både før og etter runden, med god kvalitet på tilbudet, hyggelig atmosfære og høy servicegrad. Vi vil rette en stor takk til hele teamet i caféen for innsatsen som legges ned, og dette tilbudet vil også i 2026 videreutvikles og styrkes!

Proshopen og treningstilbudet drives av vår samarbeidspartner (Schiager de Sousa Golf AS) og er en sentral del av klubbens totale tilbud. Vi takker Proshop-teamet for et godt samarbeid gjennom sesongen og for profesjonell leveranse innen både utstyr, tjenester og trening, som bidrar til god oppfølging, høy faglig kvalitet og økt spilleglede for både medlemmer og gjester.

Takk til banemannskapet som har levert en bane i topp kvalitet, fra mai tom oktober!

Og så til slutt det viktigste; takk til alle våre medlemmer og gjester for sesongen. Vi er fast bestemt på å skape en golfopplevelse som møter deres forventninger og vi ser frem til å være delaktige for golfglede og nye minner i 2026.

PS; vi har selvfølgelig ikke lyst til å miste noen medlemmer, men om du ikke har tenkt til å være medlem her fremover, husk utmeldingsfristen 31.12 - UTMELDING

Vi håper dere alle får en fredfull jul og fin nyttårsfeiring, og hjertelig velkommen tilbake til oss på nyåret.
 

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!