Klubbmesterskapet 2024

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 3. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Velkommen til klubbmesterskapet 2024

Klubbmesterskapet (KM) 2024 vil i år spilles over en helg – lørdag 24. og søndag 25. august. Det blir noen endringer i forhold til tidligere slik at til sammen 96 spillere kan delta på lørdag. Etter runden på lørdag blir det en «cut» slik at de 2/3 beste går videre til søndagen.

KM er et av turneringssesongens høydepunkt, der formålet er å kåre klubbens beste spillere innenfor hver klasse smiley
I KM spilles det derfor bruttoslag.

Nytt av året er at det etter flere forespørsler har blitt opprettet en egen klasse for spillere over 70 år. Klasseinndelingen i årets KM vil da være som følger:
  • Junior 13 - 19 år
  • Voksen 20 - 49 år
  • Senior 50 - 69 år
  • Eldre senior 70 - 99 år
Beste dame og herre uansett klasse blir klubbmester.

For å delta må man være registrert som medlem i Grini Golfklubb og ha betalt årskontingenten. Er du greenfeemedlem, betaler du greenfee ved registrering i tillegg til påmeldingsavgiften. De som leier en spillerett i Grini Golfklubb kan dessverre ikke delta.

Det spilles 18 hull både lørdag og søndag. For å få med flest mulig spillere, vil det på lørdag være to puljer. Pulje 1 vil starte første runde mellom 08:00 og 09:50, og pulje 2 vil starte første runde mellom 13:00 og 14:50. Ved påmelding i Golfbox er det mulig å angi tidlig eller sen start. De som velger tidlig start vil bli plassert i pulje 1. Tilsvarende vil de som velger sen start, bli plassert i pulje 2.

Laveste HCP teller hvis det er flere spillere enn plasser. Maksimalt antall spillere totalt sett er 96. Antall i hver klasse justeres etter påmelding.

Det må være minst tre påmeldte i hver klasse og turneringsleder har mulighet til å slå sammen flere klasser. Startkontingen på kr. 200,- betales i proshop ved registrering. Alle må registrere seg senest 30 minutter før tildelt starttid.

Påmelding i GolfBox HER.

Påmeldingsfrist:
Onsdag 21. august kl. 16:00

Kontaktperson:
Turneringsleder Bent Uvaag Johansen (bentuj@icloud.com/905 60 483)