Vil du spille Lag-NM for Grini Golfklubb?

Av: Erik Holmen  |  Publisert: 1. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I år stiller vi med både Herre- og Damelag

For første gang i klubbens historie skal vi både stille med herrelag og damelag smiley
Og etter at vi rykket opp til øverste divisjon for herrer i fjor, skal vi altså i tillegg kjempe om å beholde plassen som en av landets 14. beste golfklubber for herrer.

Lag-NM Herrer (Elitedivisjonen) gjennomføres 19 - 21. juli Stavanger GK (fredag-søndag), med innspill dagen før.  Vi ønsker å sende 5 spillere.

Lag-NM Damer (2. divisjon) gjennomføres 20 - 21. juli Østmarka GK (lørdag-søndag), med innspill dagen før. Vi ønsker å sende 4 spillere.

Det er en forutsetning at man kan delta på Lag-NM for å være med på uttaket.
Og vi ønsker selvfølgelig å kunne stille med våre beste herrer og damer til å representere klubben smiley

Uttak og kriterier
Uttaket spilles på følgende måte;

Dato for uttak er satt til søndag 16. juni, med første utslag kl. 15:00.
Her spilles det om 2 plasser for herrer og 2 plasser for damer. Det spilles 27 hull over en dag, og uttaket gjøres basert på beste bruttoscore. 1 av 2 ovenfornevnte plasser for herrer er forbeholdt deltagere i Team Grini (tidligere Satsningsgruppen, gitt at noen av de har anledning til å delta)
De resterende 3 plassene for herrer og 2 plasser for damer tas ut som Wild Cards av sportslig ansvarlig sammen med daglig leder og trenere. Alle over 13 år, med en hcp lavere enn 10 (herrer) og 18 (damer) og med Grini som hjemmeklubb, kan melde seg på uttaket, men kun hvis man har anledning til å spille selve turneringen.
Det er 20 ledige plasser (14 forbeholdt herrer og 6 forbeholdt damer) til uttaket og ved flere påmeldte, vil laveste hcp være førende.

Klikk HER for å melde deg på uttaksturneringen 16. juni
Påmeldingsfrist 11. juni kl. 12:00

For spørsmål rundt Lag-NM, ta kontakt med sportslig ansvarlig:
Julie Lied
Julie@grinigolfklubb.no