Seniorer

Seniorgruppen 2023

VELKOMMEN til vår store og aktive seniorgruppe. Du er senior etter fylte 50 år.

Gruppens formål er å vedlikeholde golfspillet, golfetiketten og å ha det sosialt og hyggelig tilsammen. Vennskap knyttes både på banen og på verandaen etter runden. Mange synes det mest spennende er loddtrekningen av vin, mens noen er stolte av å vinne premie.

Vi spiller turneringer hver torsdag. men ett undantag i august ,  Da spiller vi i stedet onsdag 9. august. Gledelig for mange så starter vi kl.10:00 i år også!

PÅMELDING  gjøres gjennom Golfbox.  Siste frist for påmelding er innen tirsdag kl. 13:00 samme uke som turneringen. Når startlisten er klar, blir den offentliggjort og sendt ut til alle som e-mail. Skulle du ha problemer med påmelding, kan du kontakte turneringens aktuelle koordinatorer. Du finner kontaktuppgifter under turneringen i Golfbox. Startkontingent er kr. 100,-.
NB! Det er innført forhåndsbetalning og startkontingenten skal betales ved påmelding. Dersom avgiften ikke er mottatt når flightene settes opp vil vedkommende bli strøket fra påmeldingslisten.

Golfbil. Du må ha legeattest om at du trenger en golfbil.

Du må selv bestille golfbil i proshopen, og komiteen koordinerer slik at to personer om nødvendig, kan ha glede av den samtidig. For leie av en golfbil må seniormedlemmer betale kr. 65,- for 9 hull.

Vi spiller hele sommeren – inkludert juli måned. Da er det sommergolf med mye gøy.

Premiering. Hver torsdag i sesongen deles det ut premier til dame- og herreklassen eller til lag. Vi fortsetter med premiering etter de samme regler som Norsk Seniorgolf bruker i de indivuelle konkurransene. Det betyr at premieringen er avhengig av antall påmeldte i klassen. Jo flere påmeldte jo flere premier!
3-5 deltakere: 1 premie
6-10 deltakere. 2 premier
11-20 deltakere: 3 premier
21-35 deltakere: 4 premier
36-50 deltakere: 5 premier
Over 50 deltakere: 6 premier

Det deles også ut premier for Closest to Pin, felles for damer og herrer, og for Longest Drive for både damer og herrer.

Når vi spiller lagturneringer, er det premie til de 2 eller 3 beste lagene. Dessuten loddes det ut 6 vinflasker hver gang. Vil du vinne en flaske, må du være tilstede ved trekningen. Gjennom sesongen telles resultatene for de 8 beste turneringene (Order of Merits). Ved sesongslutt deles det ut 3 premier i hver klasse – det vil si herre- og dameklassen. Order of Merits kan følges opp fortløpende gjennom sesongen i Golfbox under Klubbturneringer.

Seniorkomitèen består av 7 medlemmer, og det er vi som arrangerer turneringene. Du finner oss under kontaktpersoner på seniorsiden. Oversikt over sesongens turneringer i regi av seniorkomiteen finner du under turneringer i menyen til høyre.

Seniorgruppen er stor og livskraftig, men den har plass til mange flere. Vi håper at du også vil være med og trives i den.

VELKOMMEN TIL GOLFSESONGEN 2023!